Showing posts with label Mat. Show all posts
Showing posts with label Mat. Show all posts

Sunday, January 10, 2010

"Englenes by"...

Jeg fikk gjort noen fine intervjuer i dag tidlig og på formiddagen, og gleder meg veldig til å få ut snadder stoff. Deilig!
Resten av ettermiddagen har jeg brukt på å gå rundt i West Hollywood, for å bli litt bedre kjent med byen. Los Angeles er definitivt en av de mange byene i USA som er nærmest ubrukelig uten bil. Alt er spredt med mellomrom på flere mil, og det finnes ingenting som minner om et fornuftig kollektivtilbud. Hvordan disse byene skal klare å tilpasse seg en tid med færre oljeressurser, er et spørsmål som gnager mange med ansvar i dette landet. Fikk uansett sett en god del, og snakket med en hel masse folk.
Det synes som at dem som er virklig kjente og\eller egentlig har noe å skryte av, og de som jobber i serviceyrkene helt på bunnen av næringskjeden, jevnt over er hyggelige, høflige og bra folk.
Her illustrert med en veldig fin touch...










Mellomsjiktet her, eller "på vei opp" som de kaller kaller seg selv, virker derimot å ha et enormt eksponeringsbehov, og du trenger bare å spørre om veien før de begynner å selge inn hvor talenterte og bra de er, og selvsagt hvor mange celebriteter de kjenner. Sært!
Uansett, så er det faktisk en veldig kul by med veldig klar karakter. Og så å si hver eneste sjappe her er svinegode på å innrede og lage kjempeatmosfære. Du går inn på en cafè, som også er utstillings-butikk for en designer og konditori. Har sett mange morsomme grep i dag.

Dessuten er det veldig godt å være i varmen og sola igjen, og jeg hadde dessuten gleden av å drikke den mest fantastiske smoothien jeg noensinne har smakt - på The Healthy Bean, på Santa Monica Boulevard.
















Må vel kunne si at de leverer på markedsføring i LA, også...

Saturday, January 9, 2010

Avslutningen på et av TIDENES måltider

Denne fantastiske desserten, som er laget med nitrogen og alle mulige finesser, er altså avslutningen på et av de bedre måltidene jeg har hatt i hele mitt liv. Vegg i vegg med hotellet mitt, SLS (forøvrig et hotell som definitivt anbefales), ligger en helt vanvittig Tapas-restaurant. Fikk i meg den beste osten, de beste pølsene, og den frekkeste lammeretten jeg noensinne har smakt. Kjempestemning var det også, med konditori, restaurant og nattklubb blandet i ei smørje. Kunne ikke anbefalt dette steder varmere!

Er forøvrig i byen for å dekke den nyeste storfilmen til Denzel Washington, "Book of Eli", som har premiere i midten av januar. Er spent på opplegget i morgen, og håper det kommer noe godt stoff ut av turen.

Når det gjelder selve byen, så er det litt for tidlig å ha dannet seg noe skikkelig inntrykk. Men fikk følgende visdomsord fra drosjesjåføren min inn fra LAX: "Its a nice enough city, but dont turn your back on the fuckers that live here". Uansett, så er det deilig å ha kastet frakken, og å kunne nyte varmen i et par dager.

Nå er det bare å hvile litt, før det skal intervjues for harde livet i morgen!