Showing posts with label Hollywood. Show all posts
Showing posts with label Hollywood. Show all posts

Sunday, January 10, 2010

Siste dag i LA - for denne gang

Det er ikke mange steder i verden du plutselig går bak Spiderman og Supermann, fordypet i dønn seriøs samtale om den økonomiske situasjonen i California. Fantastisk!
Jeg har faktisk endt opp med å blitt litt mer glad i dette galehuset av en by, som til tross for ganske mange motbydelige sider, tross alt har en slags merkelig sjarme.
Det har vært en fantastisk helg, med masse nye inntrykk, der spesielt utelivet i går imponerte. Nesten litt Las Vegas-feeling over "Bazaar", på det beste. Moro!

I dag har jeg bare tatt det lugnt, og blant annet utforsket Hollywood Boulevard og Walk of Famen der. For et galehus! Hver eneste souvernirbutikk, cafè og museum ser ut som et bordell, og midt i havet av turister som brøyer seg rundt finner du altså dusinvis med unge, sannsynligvis mislykkede, skuespillere som går rundt i de sykeste kostymer fra diverse blockbustere.
For noen få dollar i tips kan du få et bilde med alt fra en ganske ulekker og illeluktende Jack Sparrow til Darth Vader, i et kostyme som holdes sammen med tape og knappenåler. Selv om det, som med alle de overveldende mange andre fattige i denne byen, har en fryktelig tris eim av knuste drømmer over seg - så hevder de å ha a "really good time", og de forskjellige gruppene med gærninger ser ut til å ha et bra miljø. Morderen fra Skrik satt blant annet og hadde lunsj med en eller annen Manga-figur, så jeg. Moro!

Har også levert en sak til P4 Nyhetene om den nye, store og pågående politiske skandalen her. I boken "Game change", som gis ut på mandag, kommer det frem at demokratenes majoritetsleder Harry Reid under valgkampen i 08 uttalte at "Obama kan faktisk vinne, fordi han er så hvitaktig og ikke har "negro dialect", bortsett fra når han ønsker det selv". Han har lagt seg flat etter alle kunstens regler, men sitter slettes ikke trygt - til tross for at Obama har vært ute og sagt han tilgit ham. Vi hører nok mer til denne saken, tenker jeg...

Men jeg gleder meg definitiv til å vende tilbake til NY i natt, der den kommende uka står i flyttingens tegn...

"Englenes by"...

Jeg fikk gjort noen fine intervjuer i dag tidlig og på formiddagen, og gleder meg veldig til å få ut snadder stoff. Deilig!
Resten av ettermiddagen har jeg brukt på å gå rundt i West Hollywood, for å bli litt bedre kjent med byen. Los Angeles er definitivt en av de mange byene i USA som er nærmest ubrukelig uten bil. Alt er spredt med mellomrom på flere mil, og det finnes ingenting som minner om et fornuftig kollektivtilbud. Hvordan disse byene skal klare å tilpasse seg en tid med færre oljeressurser, er et spørsmål som gnager mange med ansvar i dette landet. Fikk uansett sett en god del, og snakket med en hel masse folk.
Det synes som at dem som er virklig kjente og\eller egentlig har noe å skryte av, og de som jobber i serviceyrkene helt på bunnen av næringskjeden, jevnt over er hyggelige, høflige og bra folk.
Her illustrert med en veldig fin touch...










Mellomsjiktet her, eller "på vei opp" som de kaller kaller seg selv, virker derimot å ha et enormt eksponeringsbehov, og du trenger bare å spørre om veien før de begynner å selge inn hvor talenterte og bra de er, og selvsagt hvor mange celebriteter de kjenner. Sært!
Uansett, så er det faktisk en veldig kul by med veldig klar karakter. Og så å si hver eneste sjappe her er svinegode på å innrede og lage kjempeatmosfære. Du går inn på en cafè, som også er utstillings-butikk for en designer og konditori. Har sett mange morsomme grep i dag.

Dessuten er det veldig godt å være i varmen og sola igjen, og jeg hadde dessuten gleden av å drikke den mest fantastiske smoothien jeg noensinne har smakt - på The Healthy Bean, på Santa Monica Boulevard.
















Må vel kunne si at de leverer på markedsføring i LA, også...