Showing posts with label Manhattan. Show all posts
Showing posts with label Manhattan. Show all posts

Monday, January 11, 2010

Back in "The City" - etter å ha blitt siklet ned på flyet

Etter en lang og ganske så anstrengende flytur gjennom hele natta, er jeg igjen på plass på Manhattan, eller ”The City” som folka her litt småarrogant velger å kalle bydelen.
Flyturen ble, bokstavelig talt, blytung. Da jeg havnet mellom (ille nok i seg selv, når man har lange bein) to mennesker som lett kunne fylt to og et halvt sete hver. Onkel far på min høyre side snorket dessuten høylytt og lot til stadighet hodet duppe ned på skulderen min, der han ved en anleding etterlot en stor og våt sikkel- og svetteflekk. Småfrekt!
Jeg har heldigvis et soverhjerte av rent gull og drømte meg bort fra den, atter en gang bokstavelig talt, beklemte situasjonen. Tar det som en opplevelse!
Nå skal det ordnes amerikansk bankkonto, og forhåpentligvis får jeg i ettermiddag nøkler til kåken på 26th street. Hurra!
Landet forøvrig i Newark, noe som gjør at jeg faktisk har vært på alle New Yorks tre flyplasser, i løpet av mine 11 dager her.
Var denne gangen dumdristig nok til å velge public transportation med buss inn til byen, og det fungerte overraskende bra. Men til dem som ønsker seg amerikanske vei-forhold, kan jeg melde om tre bomringer på den 45 minutter lange\korte turen. Så alt har tydeligvis sin pris?

Og hva er egentlig din verste flyopplevelse?