Showing posts with label East Village. Show all posts
Showing posts with label East Village. Show all posts

Thursday, January 7, 2010

Rolig formalitetsdag


Dagen har gått med til å sitte med eiendomshaien Brian og underskrive latterlig mange papirer, i tre eksemplarer - med initialer som skal settes på hver side.
Tenkte det kom til å bli en glede, men når viser seg å være egne skjemaer for å love at jeg ikke trenger barne-lås på skapene og tre sider om at jeg garanterer å ikke sette vaskemaskin inne i leiligheten... Ja, da blir det litt tungt, kjenner jeg.
Er uansett ferdig nå, og fryktelig fornøyd! Forhåpentligvis snakker vi flyttedag i starten av neste uke. Herlig!
Har ellers bare vandret litt rundt i East Village, spist alt for mange småmåltider og tatt litt bilder.

Om du noen gang midt på natta skulle stå og lure på hvor du skal spise pannekaker med sirup og bacon, i East Village: "Sidewalk" i krysset Avenue A og 5th street. Satt nylig og nøt middag der, med to stappfulle bord med transpersoner rundt meg. Fantastisk atmosfære, med andre ord.

Joe Strummer, best kjent som vokalist i "The Clash", blir hedret på en vegg på 7th street, også Avenue A. Strummer giftet seg i sin ungdom med ei sør-afrikansk dame, for at hun skulle få statsborgerskap. Han fikk hundre pund for "jobben", og so far so good... Hun forsvant rett etterpå ut av livet hans, og tydeligvis også ut av telefonboka. Da han noen år senere ville gifte seg med sin daværende kjæresten Gaby Salter, var det nemlig umulig å finne kona! Forholdet til Gaby varte i 14 år, uten at han fikk skilt seg, og giftet seg på nytt. Fantastisk historie! Men Strummer lyktes til slutt med å komme seg ut av ekteskapet, og fikk giftet seg med sin neste kjærlighet, Lucinda Tait, i 1995. Han gikk bort syv år senere, og blir altså fortsatt hedret, for den musikalske delen av livet sitt, i The Village...

Saturday, January 2, 2010

lørdagsjobbing

Våknet atter en gang opp før vekkerklokka ringte (!), og begynner
nesten å bli bekymret. Får i dette øyeblikk unna litt jobb og
planlegging fra The Bean i East Village.

Herlig kaffe og, som de aller
fleste steder her, overlegent trådløst nett. Det er bare å njuta!
Videre går veien til lunsj på berømte Katz Deli på Houston. Kan høyst
sannsynlig anbefales...