Showing posts with label backroom. Show all posts
Showing posts with label backroom. Show all posts

Saturday, January 2, 2010

Fantastisk NY(tt) år!


Nyttårsfestivitasen, eller "velkomstfesten min" som jeg kaller den, gikk av stabelen på et fantastisk utested som heter "Backdoor", og ligger på Lower East Side. Konseptet er å gjenskape stemningen fra forbudstiden i USA, da man måtte servere alkohol i smug. Inngangen til stedet går gjennom diverse bakgårder, dørene i lokalet er skjult bak bokhyller, og all alkohol serveres i anonyme kopper og krus og slikt. Fryktelig påtatt, men fantastisk morsomt og gjennomført. Selve lokalet er også direkte lekkert, med lysekroner og alt som hører til. Anbefales!


Gjengen som samlet seg der var også over all forventning, og det er folk jeg håper å se mye mer til gjennom året her. Nevøen til Charles Bukowski (t.v.) var også med, noe jeg må si var litt ekstra stort for meg. I tillegg var det selvsag masse konfetti, 2010-briller, håpløse nyttårsforsetter, og alt for masse voksen-brus. Kjempestart!
Kvelden endte i 5-tiden. Da er det deilig å bo i en by som serverer frokost døgnet rundt, gitt. Pannekaker med lønnesirup og bacon bidrog til relativt fin form 1. nyttårsdag.

Den første dagen i 2010 har gått med til å teste det trådløse nettverket på diverse cafeer (helt ypperlig over hele linja) og til å lage en sak til P4-nyhetene om at amerikanerene ikke har mistet en eneste soldat i kamp i Irak i 2010. Veldig interessant opp mot Obamas strategi, og opp mot hvor realistisk det er at USA er ute av Irak før 2011. Godt stoff, med andre ord!


Nytt år, ny dag, og uhorvelig mange nye muligheter...